דאנק

מסכמים מחזור – מחזור 14

מאת: אילון סלוס

מי נכנס לטופ 25 ? מה עם ג'ייק המרטש ? ותמונת מצב על הליגה

ג'ון פטרוסילי והחברים מבירת הנגב (צילום: רז גליל)

טופ 25

רביב לימונד מנס ציונה, בן ה-35 , נכנס אחר כבוד לרשימת 25 הקלעים הגדולים בכל הזמנים, תוך שהוא עובר אושיית כדורסל בדמות חנן קרן. את הסל הראשון שלו קלע לימונד, שגדל בנתניה, במדי עיורני ר"ג , בגיל 19, מול הפועל ירושלים. מאז עבר בירושלים, נהריה, מכבי ת"א, אשקלון, 6 שנים בהפועל ת"א איתה הוא מזוהה יותר מכל והשנה במדי נס ציונה. לימונד עם ממוצע 11.4 נק' למשחק. שיא הקריירה שלו היה 27 נק' במדי הפועל ת"א מול הפועל ירושלים ברע גמר הפלייאוף.

ג'ייק המרטש

שיימו לב למספרים של ג'ייק כהן במחזורים האחרונים. בכל ארבעת המשחקים האחרונים סיים עם דאבל פיגרס. בשני משחקים סיים עם דאבל-דאבל. ממוצע של מעל 0 נק' למשחק בתוספת 9 ריב' ומדד ממוצע של 28. נגד גלבוע/גליל קבע שיא קריירה של 33 נק' ושיא קריירה במדד – 42. כהן נבחר גם לשחקן חודש דצמבר של מנהלת הליגה.

תמונת מצב

שתי המקומות הראשונים סגורים ויחולקו בין שתי הגדולות מכבי ת"א והפועל ירושלים. ראשל"צ נראית כמי שתימנה על רביעיית הצמרת. מכאן כבר הכל פתוח. בין המקום הרביעי שמבטיח יתרון ביתי בפלייאוף לבין המקום ה-11 מפרידים רק 3 נקודות. מכבי אשדוד תצטרך לעבוד קשה כדי להימלט מהמקום האחרון. מה שבטוח שצפוי בהחלט מאבק גדול על המיקומים בפלייאוף.

הנבחרים

שחקן המחזור

ג'ון פטרוסלי (הפועל ב"ש),

חמישיית המחזור

ג'ון פטרוסלי (הפועל ב"ש), ג'ורדן המליטון (הפועל ת"א), מרכוס פוסטר (הפועל חולון), רומן סורקין (מכבי חיפה), טיישון תומאס (הפועל ירושלים)