דאנק

מסכמים מחזור – מחזור 12

מאת: אילון סלוס

מחזור בסימן שתיים: טובים השניים, צמד חמד, ראש בראש וגם נבחרי הסיבוב בשיתוף קהילת הכדורסל של ישראל

צמד חמד: גאלי את טילמן (צילום: לילך וייס / מנהלת הליגה)

טובים השניים

המגמה בכדורסל האירופי הוא מעבר לכדורסל של גארדים ויעיד על כך אמארה סטודמאייר, שהיה מתוסכל מאוד ולא הצליח לבוא לידי ביטוי מהמצב. והנה באה מכבי ראשל"צ, מכורח או מבחירה, ומשחקת כדורסל עם שני סנטרים , יש לומר זריזים באופן יחסי בדמות ג'יימס קלי ודריל מונרו ומפרקת את הפועל ת"א. מונרו עם דאבל-דאבל מפלצתי של 20 נק' ו-14 ריב' וקלי עם 10 נק' ו-9 ריב'. ראשל"צ מביסה את הפועל בריבאונדים 32-44 ו- 8-15 בריבאונד התקפה. התוצאה יכולה להיות שינוי כיוון במגמה הרווחות בכדורסל הישראלי.

צמד חמד

הרבה זמן לא היו פה צמד זרים כל כך דומיננטי בקבוצה אחת, כמו ג'אמר גאלי וגסטין טילמן בגלבוע/גליל. השניים הובילו את הקבוצה לניצחון על אילת כשהם קולעים 60% מהנקודות וקוטפים 50% מהריבאונדים. השניים חולקים את מקומות 1 ו-3 במדד היעילות, מובילים את הליגה בנקודות וקלעו כ-50% מהנקודות של גלבוע/גליל העונה כשסל הניצחון של גאלי מול אילת היה הנקודה ה-500 המשותפת שלהם העונה.

ראש בראש

שני השחקנים המובילים את הליגה ברשימת קלעי כל הזמנים והשחקנים הפעילים היחידים ברשימת 30 הקלעים הגדולים בכל הזמנים נפגשו בלב המושבה. רביב לימונד מנס ציונה מול ליאור אליהו מאשדוד.

הקרב הסתיים בנוק אאוט של ליאור אליהו שמתכתב עם טריפל דאבל ומסיים עם 14 נק', 16 ריב' ו-8 אסיסטים. לימונד מסתפק ב-9 ו-6 אסיסטים ומתנחם בכך שהוא מוביל על אליהו ברשימת הקלעים של כל הזמנים , מקום 27 מול מקום 28 של אליהו.

נבחרי הסיבוב של קהילת הכדורסל

השחקן הישראלי של הסיבובתומר גינת מהפועל ת"א שמסיים סיבוב אישי מוצלח עם 15.5 נק' (מוביל את הקלעים הישראליים) ו-5.5 ריב'. אחריו, רביב לימונד מעירוני נס ציונה שמוביל את הקבוצה הצנועה מהמושבה לסיבוב מפתיע ומרענן. לימונד עם 12 נק' ו-6 אס' (שלישי בליגה באסיסטים), ועל הדרך נכנס לרשימת 30 הקלעים הגדולים בכל הזמנים

השחקן הזר של הסיבובסקוטי ווילבקין ממכבי תל אביב עם 16 נק' ו-5 אס' למשחק, ובעיקר בא לידי ביטוי במנהיגות ובהובלת הקבוצה, אחריו היה ג׳ף וויטי מעירוני נס ציונה שבהחלט רמה מעל הליגה והוביל את נס ציונה הקטנה להישג גדול. וויטי עם 14 נק' ו-11 ריב' למשחק ומדד משוקלל של 23.6.

תגלית הסיבוברומן סורקין ממכבי חיפה שהגיע לקבוצה מהמכללות ופורח במדים הירוקים עם 10 נק' ו-5 ריב', אחריו ג׳אמר גאלי שהגיע לגלבוע/גליל מרעננה מהלאומית ומסיים סיבוב אישי כשהוא מוביל את הליגה במדד המשוקלל (25.2), עם 20.5 נק', 5.7 ריב', 4.9 אס' למשחק .

מאמן הסיבוביאניס סטרופולוס ממכבי תל אביב שמסיים סיבוב מושלם ללא הפסד, אחריו נדב זילברשטיין מעירוני נס ציונה.

הנבחרים

שחקן המחזור: ליאור אליהו (מכבי אשדוד)

חמישיית המחזור: ג'אמר גאלי (גלבוע/גליל), נסטור קולמנארס (מכבי חיפה), ליאור אליהו (מכבי אשדוד), דריל מונרו (מכבי ראשל"צ), סולימאן בריימו (הפועל ירושלים).