דאנק

מסכמים מחזור – מחזור 10

כוכב המחזור עם ניצחון חוץ בגן נר (צילום: לילך וייס / מנהלת הליגה)

מאת: אילון סלוס

מתעתועי הסטטיסטיקה

מכבי ת"א מנצחת בדרבי כשהישראלים שלה קולעים 41 מתוך 50, אבל מבט על מדד +/- מראה נתון מעניין שבו הישראלי שמוביל במדד זה הוא… דורי סהר. שני שחקנים עם מדד +/- שלילי , ג'ייק כהן ודני אבדיה. בזמן שהם היו על המגרש מכבי הפסידו ב-3 ו-2 (בהתאמה) וכשהם על הספסל מכבי ניצחו ב-9 ו-10. כאשר זוסמן על הפרקט הם ניצחו בנקודה וכשהוא היה על הספסל ניצחו ב-6, כאמור בדקות שסהר היה על המגרש , מצבה היה הטוב ביותר מבין הישראלים, הם ניצחו ב-2.

דרום כחול לבן

הדרבי הדרומי בין אילת לאשדוד העלה על נס את הישראלים. הראשונה מאילת מבחירה והשנייה מאשדוד מכורח, אבל התוצאה היא שהישראלים בלטו בשתי הקבוצות, כשהם היו על המגרש 67% מהזמן (כשהם נדרשים ל-20% בלבד) וקלעו 67% מהנקודות (!),באילת רפי מנקו ממשיך להרשים והפעם עם 21 נק', 6 ריב', 4 אס', יונתן שולדבראנד עם 18 נק' , זיו בן צבי עם שיא קריירה של 8 אס' ביחד עם 12 נק' ומדד שיא של 19 ואבי בן שימול עם 10 נק' מנגד באשדוד עמית עבו ממשיך להוות בורג מרכזי ביחד עם אליהו, דאגלס וצ'וברוביץ'.

ראשון לישראלי

מכבי ראשון לציון שיחקה בחלק גדול מהזמן במשחק הניצחון מול גלבוע/גליל עם 4 ישראלים: נמרוד טישמן, נועם דברת, עוז בלייזר ואדם אריאל. דקות הישראלים היה 92 ושל הזרים 108. הבה נסמן שחקן נוסף לדור העתיד של נבחרת ישראל, נועם דברת שבגיל 18 עולה על המגרש עם ביטחון גבוה ויכולת מגוונת מאוד, גארד בגובה 1.92 ובהחלט עם עבודה נכונה הוא הדבר הבא. אתמול השווה את שיא הקריירה שלו בנק' עם 7.

הקרב על 25.

קרב עז ניטש בין רביב לימונד מנס ציונה לליאור אליהו מאשדוד על הזכות להימנות על 25 הקלעים בכל הזמנים. לימונד מקום 29 עם 4286 נקודות (חסר לו 35 נק' ל-25 הגדולים), ליאור אליהו מקום 30 עם 4267 (חסר לו 54 נק' ל-25 הגדולים).

הנבחרים

שחקן המחזור: אלכס המליטון (מכבי ראשל"צ)

חמישיית המחזור: טרוי קופין (הפועל חולון), יובל זוסמן (מכבי ת"א), אלכס המליטון (מכבי ראשל"צ), אריק תומפסון (הפועל אילת), עידן זלמנסון (הפועל ירושלים)