דאנק

פוסט גיימס: רבעי גמר גביע WINNER

שוכמן ואלכסנדר במאבק על הכדור.

שוכמן ואלכסנדר במאבק על הכדור. צילום: עודד קרני, מנהלת הליגה.

מנת פתיחה

מכבי ראשל"צ והפועל ת"א שנראו לפני חודש כקבוצות שלא מוכנות לליגה ומנגד מכבי ת"א, הפועל ירושלים והפועל חולון כקבוצות מעל הליגה, נתנו הרבה חומר למחשבה והליגה העונה הולכת להיראות צמודה מתמיד. כל קבוצה יכולה לרדת וכל קבוצה יכולה להגיע לפיינל-פור.

 

נפתח כיאה למנה בהפתעות היפות של רבע הגמר:

ראשל"צ תציג חמישייה של שחקנים שכולם היו פה וכיכבו בעונה שעברה: פליטי גלבוע/גליל, סיגרס והולוואי וקרופורד מהרצליה, יחד עם "ותיקי הקבוצה" זלמנסון ובן שימול. הספסל של ראשל"צ נראה חלש ועשוי להיות בעוכריה לאורך העונה.

האדומים מת"א עם ערב נהדר עמדו היטב מול תקציב הענק ומתאזרחי מכבי ת"א. השילוב בין חלקי הקבוצה נראה טוב. תומר גינת בקו עליה מתמיד, הקפטן לימונד קצת חלוד אבל בהחלט מנהיג את הקבוצה, מקי, אלן והווארד נראים כשחקנים רעבים והספסל בהחלט עמוק והתוספת של ג'רל מקניל מבטיחה קיץ חם באיינשטיין. הבעיה העיקרית היא היציבות או נכון יותר אי היציבות של שחקניה.

הפועל גלבוע/גליל במפגן מרשים נראית כמו קבוצה מחוברת שרצה כבר כמה שנים ביחד. הזרים נראים בינגו עם מעט אגו והרבה מחויבות וחואקין שוכמן אחד ומיוחד. כדי לעשות עוד צעד היא צריכה שהישראלים החדשים שלה: קרפלס, אלטיט וויס יעשו קפיצת מדרגה.

נהריה מתגלה כקבוצה עם פוטנציאל גבוה להגיע לפיינלפור, בדמותו וצלמו של יונתן שולדבראנד. יאנג וובסטר יספקו את הנקודות וגם אצלה הישראלים צריכים להיות דומיננטים יותר ולא כינור שני.

 

מנת עיקרית

ואלו שמות השחקנים שכדאי לשים לב אליהם בעקבות רבע הגמר:

דיאנג'לו האריסון (הפועל גלבוע/גליל) – גלבוע ממשיכה בפגיעת בינגו בזרים שלה. האריסון תפור על הקבוצה, אנרגיות ומחויבות בלתי נגמרת לצד מספרים יפים של 17 נק', 3/5 ל-3 ומדד 17.

ג'ף אלן (הפועל ת"א) – עבר בליגת ויינר, פחות או יותר הכל, עם כמעט דאבל-דאבל של 13 נק' ו-9 ריבאונדים, 4 חטיפות, אחוזי קליעה גבוהים, מדד +/- 7, ומדד 22.

יובל זוסמן (מכבי ת"א) – פרויקט הדגל של מכבי ת"א, לשמחת כולנו, קורם עור וגידים, עם 13 נק', 3/4 ל-3, מדד 15 והרבה חוצפה חיובית. חייב להיות פעיל יותר בפרמטרים של ריבאונדים, אסיסטים וחטיפות.

אייזק רוזפלד (הפועל אילת) – אחרי שנת התייבשות על הספסל הירושלמי, מגלה שוב את הפוטנציאל הגבוה שלו עם ערב של 11 נק', 6 ריבאונדים, ומדד +/- 5.

מארק טולפסון (מכבי ראשל"צ) – מתגלה כגניבה של הליגה ועם הולוואי לצידו יפרח עוד יותר. מסיים עם דאבל-דאבל של 18 נק' ו-10 ריבאונדים, 3/4 ל-2, 4/6 ל-3, 2 חסימות ומדד 30.

יונתן שולדבראנד (הפועל נהריה) – צפוי להיות גורם מוביל בנהריה. מסיים משחק עם 10 נק', 4 ריבאונדים ו-3 אסיסטים. ועם הרבה מאוד נוכחות.

בר טימור (הפועל ירושלים) – זו חייבת להיות העונה שלו. האיש שיאזן את הזרים ובעיקר יעשה הרבה פעולות חיוביות. סיים עם 8 נק' באחוזים גבוהים, 5 אסיסטים, 3 ריבאונדים ומדד 17.

ג'ו אלכסנדר (הפועל חולון) – עבר לא מעט שנים בליגה עם מעט הערכה. השנה בחולון עושה רושם שיהפוך לשחקן מוביל בקבוצה. מסיים עם 13 נק', 5/8 מהשדה, 8 ריבאונדים, סחט 5 עבירות ומדד 21.

 

מנת סיום

שחקני נבחרת ישראל חוזרים ללחם והחמאה אחרי קיץ לא קל. דווקא דור הביניים שלא קיבל הזדמנות סיפק את הסחורה: עידן זלמנסון שלא קיבל הרבה הזדמנויות ממשיך לספק מספרים נהדרים עם 16 נק' ו-7 ריבאונדים. בר טימור מסיים משחק עם 8 נק' ומדד 17, מנגד אוחיון, הלפרין ופניני עם מעט מאוד תרומה ואולי מסמן את תום הקריירה שלהם, אליהו בעוד משחק רווי החטאות. ורק האואל נשאר בינגו עם 13 נק' ו-6 ריבאונדים.