דאנק

יורובאסקט: ניצחון בכורה לישראל

עומרי כספי מעודד בניצחון נבחרת ישראל על גרמניה.

ניצחון בכורה לישראל ביורובאסקט 2017. fiba.basketball

מנת פתיחה

ניצחון הבכורה אי פעם באליפות אירופה בישראל של הנבחרת המקומית על גרמניה 80-82 שייך בראש ובראשונה לריצ'רד לב הארי האוול שהוביל את הנבחרת בקרבות העיקשים מול גרמניה תוך שהוא משתטח על הפרקט, נלחם כמו ארי ועוקץ כמו דבורה. גם לעומרי כספי עם דאבל-דאבל חגיגי וגיא פניני בשלשה מכרעת יש חלק בלתי מבוטל בניצחון ההיסטורי. ומילה טובה לקהל שהביע אמונו בנבחרת ונתן בסיום המשחק תצוגת עידוד מרשימה בסיוע הכרוז ניב זהבי. שלא ייגמר לעולם…

מנה ראשונה

אוקראינה ואיטליה (מול גיאורגיה וליטא בהתאמה) פתחו ביתרון 0-8, ניצחו בפער משמעותי בנקודות מאיבודים והפסידו בפער משמעותי בנקודות מהספסל. אלא שאוקראינה תירגמו את הנתונים לניצחון בכורה על גיאורגיה 81-88 ואילו איטליה להפסד בכורה 73-78 לליטא. שני המשחקי היו חד צדדיים כשרק פעם אחת הלוח הורה שוויון.

גיאורגיה שיכורה מניצחון הבכורה המפתיע על ליטא לא מצליחה לשחזר את היכולת , למרות 17 נק' עם  9/9 מהקו של שרמנדיני, מיודענו, ומשחק טוב של זאזא פאצוליה. מנגד, ערב ענק של ארטם פוסטבוי בגיבוי של לוקשוב וליפובוי מעניק לאוקראינה ניצחון 81-88.

ליטא חוזרת להיות המועמדת העיקרית לסיים ראשונה בבית, גם מבחינת הקהל. ליטר ניצחה 73-78 את איטליה. המפתח למיצחון הפעם מגיע מהספסל העמוק, שסיפק מחצית מהנקודות שלה בראשות אדאס יוסקביצ'יוס עם מדד +/- של 14+ ו-20 נק' ב-80%. לשם השוואה חברו לנבחרת, מריוס גריגוניס, סיים עם מדד 15-.

מנה עיקרית

הפתיחה הייתה נהדרת, כשמקל ואליהו הובילו את הכחולים-לבנים יתרון 0-6. בהמשך המשחק התאזן כשהלוח מורה 10-10. האוול וכספי הובילו ריצה משלהם 10-16. שרודר החזיר את גרמניה לעניינים וכספי חתם את תוצאת הרבע 18-23 לישראל.

האוול ושלשות של אוחיון ופניני וישראל ביתרון דו-ספרתי 23-33. תיס חגג מתח לסל והוריד את ההפרש 34-37. כספי והאוול המשיכו לייצר נקודות והקמן חתם את המחצית בדרך לשוויון 43-43.

הרבע השלישי המקולל של הנבחרת שבו שום דבר לא עבד פגע גם הפעם. תיס, שרודר ופיגטמן חגגו בדרך ליתרון דו-ספרתי שנשמר לאורך כל הרבע. דקה לסיום שתי התקפות שמייצגות את הרבע: מצד אחד כספי מחטיא שלשה ומנגד התקפה של גרמניה שבה האוול וכספי מצילים כדורים אבודים, אלא שהכדור משום מקום מגיע לידיים גרמניות ובסיומו אקפינר יורה שלשה 56-69 לגרמניה. האוול מהקו חותם רבע קשה 57-69 גרמניה.

הרבע האחרון ייזכר ויינצר בספר דברי הימים של נבחרת ישראל. רבע שבו הכול התחבר, הרוח שרתה על השחקנים ותודה מיוחדת לשרודר שחירב את נבחרתו. מקל, טימור ופניני הורידו לחד ספרתי 66-75. האוול השתטח על הפרקט ועבודת הגנה טובה על שרודר והפער יורד ל-4, 72-76. כספי עם 4 רצופות והאוול מעלים את ישראל ליתרון אחרי הרבה דקות 77-78. תיס ושרודר מחזירים את היתרון 78-80 לגרמניה. פניני מנסה את התרגיל הידוע שלו של סחיטת עבירה לאחר זריקה משלוש אלא שהכדור בוחר הפעם להיכנס והיתרון חוזר לישראל 80-81. שרודר מחטיא ומנגד מקל מהקו נותן את האות לחגיגות 80-82 לישראל 

קינוח

ריצ'רד האואל עם שורה סטטיסטית מרשימה: 23 נק' , 10/15 מהשדה, 9 ריבאונדים (5 בהתקפה), 7 חטיפות ומדד 36.

כשבר טימור היה על המגרש ישראל ניצחה על 16, כשהוא היה על הספסל הפסדנו ב-14.

ישראל ניצחה את המשחק בזכות ניצחון בריבאונד, בחטיפות, בנקודות במתפרצת ומאיבודים.

זמן ההובלה היה כמעט זהה. ישראל הובילה במשך 17:39 דק' וגרמניה במשך 17:59 דק'.