דאנק

יורובאסקט: ישראל 48 –איטליה 69

נבחרת ישראל בהכנה ליורובאסקט

נבחרת ישראל בהכנה ליורובאסקט

מנת פתיחה

אלפיים שנות חיכינו לרגע שבו אליפות אירופה תנחת בארץ הקודש בלב מדינת תל אביב. בלי ציניות ובלי מירכאות, מדובר באירוע היסטורי לכדורסל הישראלי. מילה טובה מגיעה לאיגוד הכדורסל שהרים הפקה בסדר גודל שמביא הרבה כבוד והדר לישראל. הקהל מילא כל פינה באולם ובהחלט צמרמורת והתרגשות הן לא מילים גסות. בסיום הערב החגיגי שהסתיים בקול ענות חלושה ולא לארז הזה פיללנו כשהנבחרת עם רוטציה קצרה , משחק שבלוני ואנמי חוטפת בראש מאיטליה, ולא נותר לנו להתנחם במעודדות הנפלאות של זאלז'יריס קובנה שנתנו הצגה משכנעת.

מנה ראשונה

המשחק הראשון בין אוקראינה לגרמניה היה עינוי דין בין שתי קבוצות כבויות ולפרקים נראה כמשחק אימון פנימי ובהחלט סימן מעודד לנבחרת שלנו שבהחלט חייבת לנצח את שתי הקבוצות האלו. לעומת זאת, המשחק השני כבר היה אופרה אחרת והפגיש שתי קבוצות ברמה גבוהה שישראל תתקשה מאוד מולן. גיאורגיה שמנצחת את ליטא בתום מותחן 77-79 העמידה נבחרת נהדרת בראשות שנגליה מבאסקוניה שסיים עם 29 נק' וסחט 10 עבירות, ואיתו צוות מסייע של זאזא פאצוליה עם 8 נק' , 10 ריבאונדים ומדד -/+.מרשים של 14+ ודודה סנאדזה עם 13 נק' מנגד ליטא הרשימה בחצי הראשון עם משחק נפלא של קוזמינקס וקלנייטיס. אבל קבוצה שמוביל אותה שחקן של ניו יורק ניקס לא יכולה לנצח במאניטיים אחרי שהובילה במשך רוב המשחק.

מנה עיקרית

האנרגיות של הנבחרת נשארו בפתיחה כנראה במשחקי האימון והאיטלקים רצים בקלילות ליתרון 5-13 כשהג'ינג'י מזעיק פסק זמן. הנבחרת חזרה עם קורט אנרגיות ודוסון עם נקודות בכורה באליפות אירופה יורה שלשה ומחזיר את הצבע לפנים של בחורינו והפער רק 2, 11-13.כספי מלהטט בדרך לשוויון 13-13. איטליה שוב בורחת והרבע מסתיים 15-21 עם 5-14 בריבאונד לאיטליה ו-31% מהשדה לעומת 63% לאיטליה.

הרבע השני לא בישר טובות כשהאיטלקים ממשיכים לחגוג מתחת לסל, מנגד כשכספי ספק הנקודות העיקרי והיתרון הדוספרתי נשאר על כנו 20-30. האוואל עלה לוהט מהספסל ועם נקודות בכורה באליפות אירופה הוריד את ההפרש, 26-30. מקל עם דקות טובות ובמחצית 32-36 לאיטליה.

הלפרין, בלייזר, טימור וזלמנסון שהיו שובר שוויון במשחקי ההכנה והכניסו את האנרגיות שכל כך היו חסרות לנבחרת, המשיכו להתייבש על הספסל,.כשפניני משוטט על המגרש תוך גרימת נזק משני צידי המגרש, אוחיון בלתי נראה ומקל לא פוגע, למזלה של הנבחרת האוואל וכספי החזיקו אותה במשחק ובסיום הרבע השלישי 41-51 לאיטליה.

ארז המשיך בשבלונה שלא עבדה שלושה רבעים והאיטלקים בקלילות עלו ליתרון 13, 41-54. הדיכאון נמשך לו, האיטלקים שיבשו לחלוטין את המשחק האנמי של ישראל והיתרון צמח לו 46-60. מחזה האימים נמשך כשהאיטלקים המשיכו לחגוג עם מטח שלשות ועלו בסיום המשחק ליתרון שיא של 21 הפרש, 48-69.

קינוח

הקינוח מריר מאוד הפעם. הספסל של ישראל סיפק 4 נקודות לעומת 15 של איטליה, 1/14 ל-3 לנבחרת, הנבחרת הובילה במשך 17 שניות בלבד במשחק, ונסיים באופטימיות: ישראל ניצחה בנקודות במשחק מעבר 3-12 ואחוז מקו העונשין.