דאנק

פעמיים כי טוב, מי תניף צלחת שנייה?

עוז בלייזר ממכבי חיפה ויותם הלפרין מהפועל ירושלים יחד עם צלחת האליפות.

מי יניף הערב את הצלחת? צילום: מנהלת הליגה.

חג פיינלפור שמח!
הערב תתחרנה על הצלחת ,הקבוצה עם הסגל האיכותי ביותר, מול הקבוצה המאומנת והנחושה ביותר נכון לזמן כתיבת שורות אלו.
הפועל ירושלים, על אף כל קולות הבכי והנהי, הביקורות על חוסר האסתטיקה של המשחק ,ועודף המילים בכל ראיון של פיאנג'יאני, מגיעה שוב למעמד הגמר, הפעם ללא ביתיות, ולאחר שהצליחה לנצח קבוצה אגרסיבית (או לפחות מה שנשאר לה מהאגרסיות לאחר סדרה מתישה מול אילת).
הירושלמים מפגינים כדורסל שוטף ומחובר באופן יחסי, ובעיקר הקבוצה מחזירה לעצמה ולקהל שלה את הביטחון ביכולת להניף צלחת שנייה ב 3 שנות המשבר של השלטון הצהוב.
מן העבר השני, בחיפה שומרים על ה DNA ההגנתי והאגרסיבי עוד מימי עונת העליה של אשכנזי עם פרקינס, בן דוד ועידו קיר בטון, הלוחמים של עופר רחימי.
זוהי הפעם הראשונה מאז האליפות של ,2013 בה הירוקים מנצחים את מכבי ת"א במשחק נוקאאוט וגורפים את הקופה.

מפתחות

2 הקבוצות התאפיינו במהלך העונה במשחק עומד עם הגנה חזקה שהסתיים בסקור נמוך, עם זאת הן מחזיקות כח אש לא קטן בקו האחורי, וכשהתותחים שם רועמים קשה לעצור אותם. בצד הירוק: ג'ונדי, מנדז-ואלדז, וארגס, ו-וורקמן יכולים כולם ביחד, וכל אחד לחוד לתפוס יום קליעה כפי שנוכחנו במשחקים 2 ו 4 מול חולון, והטיפול בהם קשה כי כל סגירה של שחקן אחד תשחרר שחקן אחר. על בסיס היכולות מבחוץ מהווה פינקני איום גדול בתוך הצבע ולכך יצטרכו הירושלמים לתת את הדעת ולרענן את הברכיים של אמרה והריכוז של האוול. מעניין אם פיאנג'יני ינצל את האפשרות לשחק סוף סוף עם אמארה והאוול ביחד על הפרקט, ובכך להקשות על ההגנה הירוקה ואולי גם לסחוט מפינקני עברות מוקדמות. החסרון הוא שעד כה משחק הפיקנרול של האדומים על הגבוהים לוקה בחסר ורק דקות רבות של הלפרין יאפשרו אולי למקסם את הפוטנציאל לנקודות קלות בצבע.

בהתקפה ינסה פיאנג'יני לא להתפתות לברירת המחדל שלו, ג'ראלס & דייסון, כאשר דווקא השני מבין הצמד הפגין מול ראשון משחק קבוצתי יותר, ורשם בנוסף לסקור הגבוה גם 5 חטיפות ו 2 אסיסטים. אם המשחק יילך לסיום צמוד, כפי שניתן לצפות, ברור שהניסיון עומד לזכות הצד האדום. הלפרין, אליהו, אמרה ויכולות הווינר שוט של ג'ראלס יהוו משקל משמעותי, מול האנרגיות הצעירות של חייליו של רחימי, שבגרגירי החול האחרונים של השעון יכולות לגרום לטעויות וקבלת החלטות שגויה.
נתון נוסף שישחק לטובת רחימי הוא היתרון של חיפה בקרב מחזיקי הדרכון הישראלי.שמחון, שחזר לחצי הגמר, בלייזר היציב, והצמד וורקמן ודיברתולומאו, יאפשרו לו גמישות בניהול הרוטציה תחת החוק הרוסי, כאשר מנגד אליהו, הלפרין, ובר טימור בכושר פחות טוב או עם רגליים זריזות פחות.

הימור

נו מילא, נשתתף במשחק כדי שיהיה מעניין, ירושלים עד 7 הבדל.