דאנק

החמישייה של סלוס – מחזור 31

צלחת האליפות עולה לבירה ברכבת.

הצלחת עולה לבירה ב-2016. צילום: עודד קרני, מנהלת הליגה

הקלאסיקו ברבע גמר?

סדרות רבע הגמר הולכות להיות לוהטות. המפגשים שמסתמנים: אילת – מכבי חיפה, חולון – ראשל"צ, מכבי ת"א – נהריה והפועל ירושלים – בני הרצליה. קיימת סיטואציה שהמפגש בין מכבי ת"א להפועל ירושלים יתקיים כבר ברבע הגמר. מכבי ת"א רושמת ניצחון שמבטיח לה ככל הנראה את המקום השלישי. כדי להעלות למקום השני היא צריכה לנצח את כל משחקייה ולקוות שחולון תפסיד את אחד ממשחקיה הנותרים. אם ראשל"צ תפגוש את מכבי ת"א ברבע גמר, היא תקבל הזדמנות נוספת לנצח את הקבוצה היחידה אותה לא ניצחה העונה…

 

טיירון הגדול

בחמשת המשחקים האחרונים ללא יינסי גייטס, הפך טיירון נאש לברומטר של נהריה. נאש לא ירד מכמות נקודות דו-ספרתית והוביל את עירוני נהריה למאזן 0:5, כשהוא רושם 17 נקודות, 7.6 ריבאונדים ומדד 23.4 בממוצע. במשחק היחיד בו שותף גייטס בחודש האחרון, נעצר נאש על 7 נקודות והסגולים הפסידו בבית. נאש היה ברומטר משמעותי גם במשחקים נגד חולון: 4 נקודות ומדד 4 בהפסד הביתי, 10 נקודות ללא החטאה מהשדה ומדד 18 בניצחון החוץ.

 

לא נגמר עד שהגברת הזקנה שרה

הפועל גלבוע/גליל מנצחת במשחק מרשים את אשדוד ובכך היא שומרת על סיכוי להגיע לפלייאוף. הקבוצה צריכה לנצח את שני משחקיה מול מכבי ת"א וחולון ולקוות להפסדים של מכבי חיפה לירושלים ולהפועל ת"א. במידה וגלבוע/גליל ינצחו את חולון הם יסיימו עונה שבה הם ניצחו כל אחת מקבוצות הליגה. ונסיים עם השורה הסטטיסטית של ג'ייסון סיגרס:  30 נק', 9/10 ל-2, 9/9 מהקו, 4 ריבאונדים, סחט 6 עבירות, 5 חטיפות, 7 אסיסטים, 2 הטבעות ומדד 46.

 

תל אביב של מטה

הפועל ת"א עומדת על רצף של שישה הפסדים, הארוך ביותר שלה מאז 2014. ושימו לב לרשימת השחקנים שהאדומים שיחררו העונה ובעונות קודמות. אור לאומי שחקן ששיך לב עושה חייל בהרצליה, ריצ'רד הוואל מככב בירושלים, דרל ויליאמס פורח בהרצליה, יונתן שולדנבראד נותן עונה נהדרת בנהריה, עודד ברנדווין נתן כמה הופעות יפות בראשל"צ. אבל יש נקודת אור אחת: תומר גינת ,תגלית העונה, שרושם 8 משחקים שבהם הוא קולע דו-ספרתי. גינת בעונתו הראשונה בליגת העל רושם 9 נק' למשחק, 5.7 ריבאונדים, ומדד 10.9.

 

אילת סוגרים מעגל והאקסים

ההפסד האחרון של אילת בליגה היה ב..רוממה במפגש הקודם בינה למכבי חיפה, ומאז היא עומדת על רצף של תשעה ניצחונות שמהווה רצף שיא ניצחונות למועדון. הניצחון על חיפה קבע שאילת ניצחה העונה את כל קבוצות הליגה. אחרי שמשחק הקודם אקס מכבי חיפה, חנן קולמן קלע 14 נקודות וארבע שלשות הפעם הגיע תורו של אקס נוסף, רג'ינלד באקנר שקובע שיא קריירה של 23 נק'.