דאנק

החמישייה של סלוס – מחזור 30

עידן זלמנסון במדי מכבי ראשון לציון מול ויקטור ראד וקולטון אייברסון ממכבי תל אביב.

זלמנסון – מהספסל של מכבי ת"א לחמישייה בראשון. צילום: עודד קרני, מכבי ראשל"צ

תומאור בהרצליה

בני הרצליה של השנים האחרונות משמשת מקפצה ובית חם לשחקן הישראלי. ואחלה שמות: כרם משעור, עוז בלייזר, יפתח זיו, אבירם זליקוביץ, ניב ברקוביץ, בן רייס ועוד. מאידך גיסא, הקבוצה לא ראתה פיינלפור מאז 2007. השנה, החבורה של מיקי גורקה עשויה להגיע לשם, כשהיא מחזיקה ביתרון ביתיות ברבע הגמר, מצרך נדיר בשנים האחרונות. אבל מעל הכל הקבוצה ממשיכה במסורת של קידום השחקן הישראלי. כרם משעור, כבר אמרנו. בהעדרו, הקבוצה העמידה בקדמת הבמה את תומאור שהובילו אותה לניצחון בהארכה: תום מעיין עם 10 נק', 5 ריבאונדים, 5 אסיסטים ומדד 21 ואור לאומי עם שיאי קריירה: 23 נק', 3/6 ל-3, 3 חטיפות ומדד 25.

 

נערי הפוסטר מעיר היין

עוד קבוצה שעובדת יפה עם הישראלים היא מכבי ראשל"צ. וגם כאן ההשקעה והאמונה בשחקן הישראלי משתלמת. נערי הפוסטר המיתולוגיים של מכבי ת"א, עידן זלמנסון ואבי בן שימול מובילים במחזורים האחרונים את האלופה מראשל"צ למקום מבטחים. זלמנסון עם 16 נק', 7 ריבאונדים, סחט 6 עבירות ומדד 27. בשלשות המחזורים האחרונים קלע דו ספרתי וסיים עם מדד דו ספרתי, בן שימול מסיים עם 11 נקודות , 100% מהשדה, 8 אסיסטים ומדד 22.

 

נהריה אוהבת לשחק בחוץ ושניים ברקוביץ

עירוני נהריה רושמת ניצחון היסטורי בחוץ בעונה הרגילה על מכבי ת"א. הסגולים מחזיקים במספר ניצחונות החוץ הגבוה בליגה יחד עם הפועל חולון. נהריה עם עשר ניצחונות מול שישה הפסדים. הסגולים ניצחו שש מתוך שבעת משחקי החוץ האחרונים שלהם.

ניב ברקוביץ קלע בשבוע שעבר 8 הנקודות, ובכך הפך יחד עם אביו מיקי ברקוביץ, לאב ובן הראשונים בתולדות ליגת ווינר סל שמגיעים ל-10,000 נקודות משותפות. ברקוביץ מדורג שני בדירוג האישי בכל הזמנים עם 8,465 נקודות, וניב עם 1,537.נקודות.

 

הקוטשים

הפועל אילת ניצחה בשמונת משחקיה האחרונים והיא הקבוצה המושלמת היחידה בסיבוב השלישי. דאנק מהמר שהמפגש בינה לירושלים יתקיים גם במעמד הגמר. לפני שנתיים נפגשו הקבוצות בגמר הפלייאוף, ובעונה שעברה בפיינל פור.

אילת קבוצה מאוזת ביותר שאף שחקן לא בולט מעל השאר. לקבוצה אין אף שחקן בין עשיריית השחקנים המובילים במדד היעילות. פיירי הנרי מדורג 14 בלבד והראשון בין שחקני אילת. לקבוצה יש 8 שחקנים שקולעים בין 5.7 ל-16.7 נקודות בממוצע למשחק.

 

ניצחון האחות הקטנה

ניצחון גדול לגלבוע/גליל על הפועל ת"א בדרבי האדומות בצהרי שישי בהיכל שלמה. גלבוע/גליל רושמת ניצחון ראשון העונה ללא מרפי הולוואי.
הקבוצה שומרת על סיכוי תיאורטי להגיע לפלייאוף העליון. היא צריכה לנצח את שלושת המשחקים האחרונים (אשדוד בבית, מכבי ת"א בחוץ, הפועל חולון בבית) ולקוות לשלושה הפסדים של מכבי חיפה (אילת בבית, ירושלים בחוץ והפועל ת"א בבית)