דאנק

הפועל שבה הביתה…

DSC_0027

לפני 35 שנה בדיוק , ב-27 למרס 1980 חנכה הפועל ת"א את אולם אוסישקין. בעיתון דבר נכתב: "הוא כולל רצפת פרקט, מועדון חברים, מזנון נאה, חנות ספורט, חדרי כושר ומכשור שכל קבוצה הייתה שמחה להתברך בו". במשחק הראשון באולם המיתולוגי ניצחו הפועל ת"א את האחות האדומה שלהם מחיפה 73-91, כוכב המשחק היה פיני חוזז שקלע 32 נקודות.

35 שנה לאחר מכן חונכת הפועל ת"א אולם חדש ומפואר, נוח נעים ומשרה אווירה משפחתית וחגיגית. האווירה המחשמלת באולם בתוספת מגוון של גברים, נשים וטף מבטיחה חווית משחק שכל מי שנכנס בשערי היכל איינשטיין מרגיש מיד בכל גופו משהו מיוחד באוויר. שתי הקהלים הציגו מפגן תמיכה מרשים ומחשמל שכלל עידוד בלתי פוסק. ובהחלט מגיע להם תעודת כבוד ובגרות.

והיה גם משחק שהוא שחזור כמעט מדויק של הניצחון הראשון באוסישקין. האחות האדומה (והאומללה , יש לומר) מירושלים בתפקיד הפועל חיפה. יינסי גייטס בתפקיד פיני חוזז במפגן מרשים שכולל בדיוק 32 נקודות, שלשה ברגע מכריע, 9 ריבאונדים, סחט 9 עבירות ומדד 36. ניצחון 67-81 כמעט זהה לניצחון לפני 35 שנה.

הפועל ת"א שטפה את המגרש שעל המלאכה מנצח עודד קטש עם חילופים מנצחים שכל שחקן נותן על המגרש בדיוק את מה שהוא יודע וצריך לתרום: לימונד המנצח על התזמורת, סקוורר עם שלשות שלא נתנו לירושלים לברוח, נאור ומימון בהגנה מושלמת, אובנון עם השקט וקור הרוח ודוראנט סקוט שנדבק ואימלל את רייס וגם ירה את שלוש שלשות ששברו את ירושלים.

האוהדים לא שוכחים את תחילת הדרך. צילום: אילון סלוס

האוהדים לא שוכחים את תחילת הדרך. צילום: אילון סלוס

ומילה על הפועל ירושלים: כואב, עצוב, רחמים לראות אוסף של שחקנים כבויים, עצובים ואורי אלון חייב מחר בבוקר להתעורר עם שיר חדש בלב ולעשות זעזוע בקבוצה. אומרים על ירושלים שזה לא יכול להיות גרוע יותר ובכל שבוע זה נעשה הרבה יותר גרוע.

ונסיים במילים מתוך החוברת היפה שחולק אמש במשחק הראשון באולם איינשטיין: "ומכאן מה נותר לנו ? להמשיך לעודד, לתמוך, לשיר, להרעיד את העיר, וגם לקוות שמתישהו, אולי בקרוב – נצטרך לבנות גם ארון לתארים. הנה באנו הביתה" לו יהי…